top of page
  • Obrázek autoraVena Piosenka

Tajuplná smlouva s korporací BIFTEK PIPES

Aktualizováno: 29. 5. 2020

Někdy i v životě běžného člověka s klotovými rukávy nastane moment, který mu život nachystá, že se chtě nechtě stává součástí příběhu ne nepodobnému některému z dílů o Jamesi Bondovi. Mě se jeden takový stal. Dovolte mi o něm v krátkosti pohovořit.





75 % informací o této dýmce je založeno ve složce TOP SECRET! A tak mi dovolte odhalit alespoň "jen" těch zbylých 25 %. I tak to stojí za to.


Tato dýmka je neprodejná

Ve spoustě internetového balastu, mezi snímky Voyageru programu Viking, jsem narazil na vyobrazení něčeho, o čem debatují i příznivci teorie starověkého astronauta.

Z prvních zašedlých dokumentačních fotografií jsem rozeznával jen těžko kontury tvaru foceného objektu. Jen jsem cítil naprostý lad a soujedinělost. Možná to bylo dílem mé měsíční masové diety. Detailně do noci jsem pozoroval každý z pořízených záběrů. Analyzoval stright lines povrchu Marsu, které přecházejí do až zarážejícím způsobem podobným tvarům bird eyes. To už se psalo něco kolem druhé ranní.

Náhle zazvonil telefon. Neznámé číslo. Zvedl jsem jej...

Informace z internetu nejsou vždy pravda

Hlas z telefonu: "Narušil jste bezpečnost světového míru. Pokud neukončíte svoje aktivity, budete izolován v karanténě do konce svého života. Vaše IP adresa Vám bude zablokována".

A jak říkali, tak se stalo. Ale ještě jsem stihl přes mobilního operátora stáhnout snímky z předchozí družice Pioneer. Pak jsem se hodil off-line. A tyhle snímky mě usadily do křesla!

Nejsem vědec. Spíše básník. Bylo to, jako bych se v potápěčském obleku podíval do oka vorvaně. Že prý to byla chyba! O nikoliv! Spočinul jsem v ujařmení. Já malý, on tak vesmírně velký.

Co hamouny přesahuje

Jeden prst. Ten, co se dotýká toho, co je kolem nás. Záhyby a mechanismy, které napsal On sám.

A tak jsou tu třeba ti, co se jmenují Jiřík Biftek Maczko. Ti, co nepotřebují fotografie Nasa. Protože jeho "Červík" byl možná první člověk zde na Zemi. A to nemluvím o exkluzivním balení v tubusu s laděným pytlíkem a koženým stojánkem.


...zápisky z Krymu. Pios (je tu zima)...


P.S.: Víte, u téhle dýmky mě napadá tisíc a jeden příběh. Nevím, proč jsem vybral zrovna verzi s vorvaněm. Snad kvůli tomu oku. Ale také je pravdou, že první pořádné pokouření této krasavice proběhlo na zahradě fary v Jablonné nad Orlicí, kdežto jsem dlel, bych dne na to pohovořil o symbolice dekorů dvouch zvonů, na kterých jsem rok pracoval. Tím bych ale asi strhl příběh jinam.










208 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page